close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מתחילים ללמוד אנגלית?

מערכת שורשו תמוז, תשעו12/07/2016

אנגלית היא חלק חשוב מהחיים שלנו - גם הפרטיים וגם המקצועיים - אבל היא לא תמיד החלק קל. אז איך מתחילים ללמוד אנגלית?

תגיות:

נכון, אנחנו גרים בישראל, ונכון, השפה הרשמית פה היא עברית - אבל בלתי אפשרי להתחמק מהאנגלית. היא נמצאת בכל חור ואורבת מאחורי כל פינה. לא מדובר פה רק על טלוויזיה, מוזיקה וקולנוע, זה החלק הכייפי של האנגלית. בין אם מדובר על מאמר באנגלית שצריך לקרוא לאחד הקורסים במכללה, או בין אם תייר שאל אתכם שאלה ברחוב או אם מדובר על האימייל שהבוס שלח לכם, מהספק הראשי של החברה - שבמקרה נמצא בארה"ב, ואם מנסים לתרגם אותו דרך גוגל טרנסלייט, נוצר רצף בלתי קריא של מילים שלא קשורות אחת לשניה. אם אתם לא יודעים אנגלית ברמה סבירה, יהיה לכם מאוד קשה להסתדר ב-2016, וחבל, כי זה באמת ממש פשוט ללמוד.

אז איך מתחילים ללמוד אנגלית?

ישנן דרכים רבות ומגוונות ללמוד אנגלית. הדרך הכי פופולארית היא להירשם לקורס שמתקיים פעם או פעמיים בשבוע, בכיתה, עם מורה. יש פה יתרון של מישהו שמנחה את תהליך הלמידה, וגם חברת אנשים שיכולה לעודד להתמיד בלמידה. אבל מצד שני, יכול להיות שהאנשים בכיתה לא יהיו באותה רמת לימוד, ויגרמו למורה להתקדם בקצב מהיר מדי - מה שיכול לגרום לתסכול. גם העובדה שצריך לפנות יום ושעה קבועים, זה לא תמיד נוח. אם נגיד צריך להפסיד שיעור בגלל חתונה או בר מצווה, מפסידים חומר. לעומת זאת, יש אנשים שמעדיפים לנסוע לשנה בחו"ל - נגיד ארה"ב או אנגליה, כדי לשפר את האנגלית. זאת יכולה להיות חוויה יוצאת מן הכלל, ואין ספק שלהיות במקום שבו חייבים לדבר אנגלית, מחייב לשפר את השפה. אבל להיות רחוקים מהמשפחה והחברים, בארץ זרה בלי חברים, בתוך תרבות נכרייה, יכול להיות מאוד בודד. עוד אפשרות היא ללמוד אנגלית מהבית. קיימים  בית הספר ללימודי שפות אונליין, אפשר ללמוד אנגלית עם מורה פרטי, בלי לצאת מהבית. במרבית המקרים הלימודים מתקיימים בכיתה וירטואלית מתקדמת, ביום ושעה שנוחים לתלמיד. כך שמלעשה קיים היתרון של לימודים עם מורה, אבל עם גמישות בזמנים, ואין תלמידים אחרים שיפריעו בתהליך - זה רק אתם והמורה שמאפשרים יחס אישי ובניית תוכנית לימודים המתאימה . והמורה גם מדבר אנגלית כשפת אם, אז זה כמעט כמו לדבר עם בריטי באנגליה!

אנגלית כמקפצה לחיים טובים יותר

משה, שבילה את מירב חייו במערכת החינוך החרדי, כמעט ולא נחשף ללימודי האנגלית. הוא יודע רק משפטים בסיסיים - איך להציג את עצמו ואיך לבקש הוראות הגעה, אבל הוא לא ממש יודע איך לנסח אימייל מקצועי. כשהוא התקבל לעבודה בחברת פיננסים גדולה בירושלים, הוא לא חשב שזו תהיה בעיה גדולה, כי הוא אשף במתמטיקה. בכלל, הוא מאוד חכם ויש לו פוטנציאל גדול ורצון להתקדם. אבל מהר מאוד הוא הבין שכולם סביבו לא ראו את זה. כל מה שהם ראו זה את השגיאות שלו באנגלית. את האימיילים אי אפשר לנסח במתימטיקה. אבל משה לא ויתר - הוא החליט ללמוד אנגלית מהבית. אחרי קורס אחד הוא הצליח להתקדם מתפקיד של פקיד לתפקיד של מנהל.

כמו משה, ישנם רבים אחרים שבשל אי ידעית אנגלית ברמה מספקת, אינם מצליחים להשיג את הקידום בחיים בו הם חפצים למרות שהם מוכשרים מאוד בתחומם. אל תיתנו לחוסר ידיעת האנגלית למנוע מכם להתקדם בחיים - אם זה בחיים המקצועיים או בחיים האישיים. התחילו ללמוד אנגלית מהבית עם לינגולרן היום, זה מגיע לכם!

המאמר באדיבות צוות לינגולרן- לימודי שפות אונליין

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה